יום שני, 13 ביוני 2011

פוליטיקה אחרת

הצטברו לי כמה פוסטים לכתוב, ואני מתחילה בהשלמת החוסרים בביקור השגריר שהתקיים ב- 25-26 במאי:

באנדורה אין שגרירות ישראלית. גם לא קונסוליה. גם לא נציגות (אלא אם מחשיבים את האיש ואותי). הקהילה היהודית באנדורה נכללת תחת חסותה של השגרירות הישראלית במדריד. מעבר לביקורים אחרים, אחת לשנה מגיע השגריר לאנדורה לביקור וציון יום העצמאות של ישראל, רק שמבחינת תזמון זה יוצא לרוב סביב ל"ג בעומר.
המפגש כולל שני חלקים: בערב הראשון מארחת הקהילה היהודית את השגריר בבית הקהילה לתפילת ערבית, נאומים ונשנושים, ובערב השני מארח השגריר את חברי הקהילה וגם נציגים מן הממשלה המקומית לקבלת פנים חגיגית.
זו הפעם השלישית שהאיש ואני נוכחים באירועים האלה, ואין כמו אירוע שמתרחש פעם בשנה כדי להמחיש לנו עד כמה הזמן טס. מאחר וזו אנדורה, האירוע נעים ושקט, אנשי הקהילה ואנשי השגרירות יכולים לבלות ערב נעים נטול פוליטיקה כמעט לחלוטין לשמחתי הרבה. כך למדנו להכיר את השגריר רפאל (רפי) שוץ ורעייתו מיכל, כך למדנו להכיר את הקונסול הקודם ואת הקונסולית הנוכחית ואת שאר הצוות המלווה באווירה שבאמת מאפשרת לשוחח וליהנות.
בית הקהילה מצפה לבוא השגריר

השנה הייתה לביקורו של רפי משמעות נוספת עבורי. בשנת 2009 ישבתי ובהיתי בו בזמן שנאם בפני הקהילה, ולא הבנתי מילה. יש לציין שהוא מדבר ספרדית מעוררת קנאה. בשנת 2010 ישבתי והבנתי להערכתי פחות מ-20% מהדברים.
לאחר המפגש בשנת 2010 החלטתי ללמוד ספרדית וקבעתי לעצמי סוג של מטרה להיות מסוגלת להבין את נאום השגריר בשנת 2011.
אז הנה הגענו ל-2011, והיה נאום. ובכן, אני לא יכולה לומר שהבנתי הכל, אבל להערכתי הבנתי כ-75% ממה שנאמר ואני חושבת שניתן להגדיר את זה כהצלחה (כאן מחיאות הכפיים למי שלא הבין).
קצת קשה לראות אבל זו עוגה ועליה דגל המדינה

למחרת, עם עוד חברה בילינו את היום בשוטטות באנדורה עם הקונסולית והקב"ט, כמובן שפגשנו ברחוב גם את רפי (הלו, זו אנדורה, לא קשה להיתקל באנשים שאתה מכיר ברחוב...). מהסיור בעיר אני מציגה בפניכם תמונות בלעדיות מבית הנבחרים של אנדורה וכן מבית המשפט. כמובן שרק אחרי שצילמתי כמה תמונות הבנתי שאסור לצלם (אתה הולך עם הבחורה שעובדת שם, היא רואה שאתה מצלם ולא אומרת כלום – איך אני אמורה לנחש???)

פה היו מתקיימות עד לא מזמן ישיבות הממשלה של אנדורה ומועברות בשידור חי בטלוויזיה
בית המשפט של אנדורה - בקנה מידה מותאם למדינה...

 בערב השני של המפגש, פגשנו בפעם הראשונה את ראש הממשלה של אנדורה. נכון, כבר כתבתי בעבר לחלק מכם שכבר פגשנו אותו, אבל היו שוב בחירות באנדורה והפעם יש לממשלה רוב בפרלמנט (16 מושבים מתוך 28). גם הפעם, ראש הממשלה לא מדבר אנגלית. השיחה שלו עם האיש ארכה 5 שניות בדיוק בהן הוא שאל אם האיש מדבר קטלאנית, נענה בשלילה והלך לדרכו. מי צריך חברים כשיש קואליציה...
מימין: שגרירנו רפאל שוץ. משמאל: ראש ממשלת אנדורה: אנטוני מרטי פטיט

אז כך הסתיים רשמית מה שאני מכנה "שבוע השגריר" שלנו. חזרנו לנו לשגרה שלנו, לעבודה ולבילויים הרגילים שאכתוב עליהם בפוסטים הבאים.

לרפי ומיכל אני מאחלת נחיתה רכה בארץ עם סיום תקופתו של רפי כשגריר, ובהצלחה בהמשך!!

ולי?
לעצמי אני מאחלת בשנה הבאה 100% נאום!



3 תגובות:

  1. לראש ממשלת אנדורה קוראים פטיט... המממ...

    השבמחק
  2. אין לי מה לומר פרט ל"לא נגענו" :)
    זה באמת השם שלו...

    השבמחק
  3. אני מאחל לך שעד שנה הבאה תביני ספרדית פרפקט.
    ושעד אותו זמן אני אדע אנגלית פרפקט :)

    אוף. אני לא אוהב את זה שאומרים "לא לצלם".
    זה מעצבן. מוריד את כל הכיף מהביקור.
    אני אוהב לצלם :)

    כמה ישראלים ישנם באנדורה?

    השבמחק