יום שני, 18 במרץ 2013

כמעט היה לנו גרי



לפעמים אני נתקלת בתמונות שמשוטטות להן בחוסר מעש בתוככי המחשב שלי ונזכרת שפעם הן היו מועמדות לככב בפוסט. 
התמונה שנתקלתי בה השבוע גרמה לי לקום ממרבצי מול המחשב, לחפש את שני המאמרים שזכרתי במעומעם איפה הם, ואפילו למצוא אותם!
אחרי כל כך הרבה מאמצים, אי אפשר שלא לכתוב משהו, נכון?  הנה זה בא:

פעם אחת, לפני שנים רבות, בנסיכות קטנטנה על גבול ספרד וצרפת, התקבלה החלטה בממשלה לבנות ארכיון לאומי. 
אותה ממשלה החליטה שהארכיון ייבנה בשטח מחוז לה מסאנה (מחיאות כפיים!!) וגם להזמין את עיצוב המבנה מפרנק גרי.
סליחה? פרנק גרי?  כן.
הכוונה הייתה לרכב על  "אפקט גוגנהיים" שהביא תיירות רבה לבילבאו.
בסוף מאי 2009 נחשף העיצוב הבא, חמש קומות מעל פני האדמה ועוד שתיים מתחת. כמו כן נחשפה עלות ההקמה. 
למישהו יש 30 מיליון אירו מיותרים?
























לאחר הבחירות באנדורה, הוקמה ממשלה חדשה ואחד הדברים הראשונים שעשתה הייתה להודיע על השעיית הפרויקט יחד עם פרויקט נוסף להקמת מוזיאון. 
ראש הממשלה אמר: "אנדורה איננה דובאי."
בתגובה, הודיע פרנק גרי כי הוא מנתק את יחסיו עם אנדורה, לקח את המודלים שלו בחזרה ודרש תשלום חשבונית שטרם שולמה. 
הוא טען: "יש לי עסק עם אנשים חסרי ניסיון ונאיביים".
אז מה נשאר?

התמונה.


אה, ומינוס 2.3 מיליון אירו בקופת המדינה...




4 תגובות:

  1. ואו, אם לא היית כותבת את מיקומה של אותה מדינה קטנה עוד הייתי תוהה אם חלמאות שכזאת לא התרחשה במדינה קטנה אחרת, כזאת שנמצאת במזרח התיכון...

    חג שמח!

    השבמחק
    תשובות
    1. וואלה. לשם שינוי לא חשבתי על זה קודם :)
      חג שמח גם לכם!!

      מחק
  2. היי נגה,

    שמעי רותם ואני מעוניינת לעבור לגור באנדורה.
    אשמח אם אוכל ליצור איתך קשר.

    השבמחק
  3. את יכולה לשלוח לי מייל noga.lewenstein@gmail.com

    השבמחק