יום חמישי, 28 במאי 2015

ולציון 20 שנה לרישיון הנהיגה שלי, עשיתי... עוד טסט!



מבצע "השלמת חוסרים" תופס תאוצה, והפעם פוסט שחיכה כל כך בסבלנות שאכתוב אותו, עד שכמעט שלח את עצמו עצמאית לסל המחזור.

כחלק מקבלת מעמד התושבות באנדורה, היה עלינו להוציא רישיון נהיגה מקומי. קיימות כמובן מדינות שיוצאיהן לא צריכים לעשות דבר מלבד להפקיד את הרישיון המקורי שלהם ולקבל תמורתו רישיון אנדוראי. ישראל, באופן מפתיע ביותר אינה מצויה ברשימת המדינות הללו.
קיימים כמובן סיפורים שעוברים מאב לבנו על כך שפעם גם הבריטים היו ברשימה הזאת, עד שבת ששל מישהו אנדוראי חשוב לא קיבלה רישיון נהיגה בבריטניה כשגרה שם ואז בדרך פלא הוצאה בריטניה מן הרשימה. דמיוני מצד אחד, ומציאותי מצד שני...

בחזרה אלינו.
עד היום אינני בטוחה מדוע, אבל נחסך מאתנו הצורך לעשות את המבחן התיאורטי. צריך להבין שעקב העובדה שהטופס לא היה קיים באנגלית אלא רק בקטלאנית (לפחות אז), מבחן כזה היה מוודא שלא נוכל לקבל רישיון אנדוראי לעולם, או לפחות עד שירד שלג ביולי (שזה סיכוי נמוך, אבל לא ממש בלתי אפשרי כי, הי, זאת אנדורה!). מה שנשאר זה מבחן מעשי המורכב משני חלקים, ודרכנו אל הרישיון סלולה!

אז איך זה עובד?
בבוקר מתחילים כל הנבחנית במבחן התיאורטי. הבדיקה מידית וכל מי שעבר יכול לצאת מיד למגרש בו נערכים המבחנים המעשיים. למבחן המעשי מתכוננים כולם באותו אופן – מבנה המבחן ידוע מראש ואין בו הפתעות. 

כולם ממתינים לשריקת הפתיחה

ממתינים לטסט
כל מורי הנהיגה מגיעים למגרש עם המכוניות והתלמידים. המבחן מתבצע בשיטת 'סרט נע' וכך אחד-אחד נכנסים התלמידים לרכבים ומתחילים ברצף התרגילים. ברגע שתלמיד נכשל, עוצר אותו הבוחן באותו הרגע. על התלמיד לעצור ולצאת מן הרכב – המורה מגיע מעמדת ההמתנה כדי להוציא את הרכב משטח המבחן.

המורה מגיע להחליף את התלמידה - ברגע שנכשלה אסור לה לשבת מאחורי ההגה
אז על מה נבחנים? אין ספק שמתחילים בדבר החשוב ביותר במקום כמו אנדורה: זינוק בעליה! לאחר מכן צריך לבצע פנייה של 90 מעלות בהילוך אחורי, לבצע חניה בהילוך אחורי (מתאמנים על שני הצדדים וברגע האמת הבוחן מחליט איזו חניה לבקש) ובסיום ביצוע של סיבוב 180 מעלות  בלי לצאת משטח תחום. בסיום, על התלמיד לדומם מנוע (לא דוממת? נכשלת!).
סרט נע בפעולה

זינוק בעליה, הופ!
  גם פה, מי שעובר מוזמן אל 'יציע הכבוד' – וממתין לשלב האחרון – נסיעה בעיר בליווי הבוחן והמורה לנהיגה. 
מה שכן, רוב המכוניות בהן לומדים נהיגה הן לא ממש גדולות, כך שזה יוצא די דחוס...
כמה אנשים ניתן לדחוס למכונית פיצפונת? אכן קשים חיי הבוחן...

מזל טוב!
 אופנועים? אוטובוסים? משאיות? כולם ממתינים לתורם, יום אחד בשבוע, בסדר מופתי.
טסט אופנועים עומד להתחיל לאחר שהמכוניות סיימו

המורים עוברים שוב על המסלול וסדר התרגילים עם הנבחנים

ואני? לאחר שוויתרתי באצילות על האפשרות לנהוג באמבולנס (חוסר התאמה מינורי בין הרישיון הישראלי והאנדוראי) ועברתי את המבחן המעשי הראשון (מבחינתי החלק הקשה ביותר היה לוודא שאבין באיזה צד מבקשים ממני לחנות), יצאתי לסיבוב בעיר. 

האיש ואני נבחנו זו אחרי זה, כשברקע התלבטו הבוחן והמורה לנהיגה בשאלה הרת הגורל - האם יש לומר
roundabout או square באנגלית?  
אחרי כמה דקות נוספות הבוחן מחייך אלי בשבירת דיסטאנס ואומר: "ספציאליסטה!"

נו בטח, חייכתי חזרה, בדיוק החודש לפני 20 שנה עברתי את הטסט הקודם שלי...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה