יום ראשון, 6 בפברואר 2011

הו ברצלונה, ברצלונה...


(האם יש שם פחות מקורי מזה לפוסט על, נו, ברצלונה?)


כידוע, כתיבה מהירה היא לא אחת מתכונותיי המובהקות. כך יוצא שהתיישבתי עכשיו לכתוב (בהשראת העובדה שנשארתי בבית במיטה מרגישה לא משהו אבל כרגיל לא מסוגלת לעזוב את המחשב) על הסופ"ש שביליתי בברצלונה מ-21 עד 24 בינואר.
אז הקרדיט לסופ"ש הזה הולך כמעט כולו לשירה שהעלתה את הרעיון להיפגש בברצלונה ליומיים, וקרדיט גם הולך לאיש שכהרגלו מפרגן כל כך...
עשיתי שיעורי בית ומצאתי לנו דירה של זוג שגר בברצלונה ומשכיר אותה ללינה של פולשים כמונו, ויצאתי לי לדרך לברצלונה (עם האוטו באדיבות האיש) ב-21 לחודש אחר הצהריים. הדרך עברה לה במהירות ולקראת הכניסה לעיר האכלתי את BUNNY  (ה-GPS שלנו) בכתובת של הדירה שנמצאת ברובע GRACIA  בברצלונה. כמובן שהיו לי חששות מהכניסה לעיר עם הרכב, וכמובן שכמו פולניה טובה, חששותיי התגשמו בחלקם.
זה התחיל כשידעתי שברחוב אליו פני מועדות יש חניונים בהם אוכל להרדים את האוטו למשך שהותי בברצלונה, אבל איך שפניתי לתוך הרחוב גיליתי שהוא חד סטרי, ואני כמובן נכנסתי אליו אחרי הפנייה לחניונים...  אז אתם חושבים "מה הבעיה? פונים ימינה, ימינה וימינה וחוזרים לרחוב" – גם אני חשבתי. אז חשבתי. לא אכביר במילים, האיש ניווט אותי למחוז חפצי באמצעות הטלפון, ותודה לאל על הדיבורית שבאוטו!
אחרי ביקור קצר אצל חברים טובים שגרים ממש מעבר לפינה (כך הסתבר לי בשמחה), קיבלתי את המפתח לדירה ויצאתי לשדה התעופה לאסוף את שירה. אין מילה אחרת לתאר את זה: כיף!!  כמה כיף לפגוש חברים שלא ראית הרבה זמן (לא, אני לא רומזת פה כלום. אני אשב לי פה בחושך ואחכה)!  ובחזרה לשכונת GRACIA – הדרך חזרה, איך לומר, לקחה קצת יותר מהדרך הלוך.
מגיעות לדירה, מתות מעייפות והולכות לישון? פחחחח  קפה, תה, עוגיות תוצרת בית וכמובן שיחה לתוך הלילה.



למחרת קמנו ליום נעים. התחלנו את היום בביקור בכנסיית SAGRADA FAMILIA של גאודי. מדהים לצאת מהמטרו, למצמץ באור השמש ולגלות שיש 1,486,943 אנשים לפניך בתור. זה לא שהתור משתרך לו במדרכה ליד הכנסייה. הוא מתפתל לו בכביש, עובר לגינה הציבורית ממול ומסביב לה ובסופו: אנחנו. טוב, התור זז יחסית באופן סביר, ואיפשר לנו להמשיך את שיחתנו מהלילה הקודם. הכנסייה הייתה מרשימה, אם כי אין ספק שהיה נחמד יותר לו היו פחות אנשים. משם החלטנו לבקר בפארק גואל (מישהו אמר "גאודי" ולא קיבל?) שם ישיבה על הספסל הידוע העלתה את המסקנה שספסלים לעולם לא יהיו פנויים סתם כך. אם יש מקום, סימן שהספסל לא קיבל מספיק שעות שמש ולפיכך ישיבה עליו כמוה כישיבה בערמת שלג.

התחנה הבאה הייתה ארוחת הצהריים – חבריי א' וא' יצאו מגדרם להעניק לנו את חוויית הפאייה (PAELLA) במקום נחמד במרינה. קצת הייתי מוטרדת כשהמלצר העמיס על צלחותינו כמות מכובדת ביותר, שהשאירה את א' עם צלחת ריקה, אבל מיד הבנתי שפאייה נוספת ממתינה לנו על השולחן ליד... כשלא ניתן היה לדחוס לתוכנו גרגר אורז נוסף, נפרדנו מהחברים ויצאנו לשוטט ברמבלה. אין ספק שהשדרה היא מקום מקסים, ומי שמגיע לברצלונה חייב לעצמו ביקור שם!

 את אותו הערב בילינו בשני מוקדים עיקריים: המזרקה והאוטו.
מזרקת הקסמים נמצאת ליד כיכר ספרד ומהווה אטרקציה מרהיבה בערב. בגלל שעכשיו חורף, שעות פעילות המזרקה מצומצמות והמופע שלה הוצג רק 3 פעמים באותו ערב: אורות, מוסיקה ומים, והתמונות מדברות בעד עצמן.



למה אוטו? טוב, מאחר והתברר שאם אשאיר את האוטו בחניון, אזדקק למשכנתא קטנה כדי להוציא אותו משם, התאפשר לי להשאיר את האוטו בחניה פרטית של מכר***
ועכשיו חידה: מה משותף לפריס, מדריד וברלין?
תשובה קצרה: כולם שמות רחובות בברצלונה.
תשובה מורחבת: כולם שמות של אותו רחוב בברצלונה!
לא ארחיב בנושא, אבל בסוף הגענו ליעד. כשחזרנו מארוחת הערב האיטלקית שלנו, בדקנו גם את טיבו של בקבוק היין שהשאירו לנו בדירה (רמז: לא רע...).


יום חדש!
בעוד אני נהנית לי מקפוצ'ינו על הבוקר, שירה סימנה V על CASA BATLLO (גאודי, מישהו?), ומשם הלכנו לסיבוב נוסף ברמבלה ולאורך החוף. הגענו לחוף ליד שכונת BARCELONETA שם נהנינו מאויר הים והחופש! ערכנו הכרה בין שירה לבין הצ'ורוס הידועים והמשכנו לשוטט ברחובות עד שהגיע הזמן לחזור לדירה לאסוף את הדברים של שירה.
את הבילוי המשותף קינחנו במסעדה צמחונית חמודה בעיר, משם הלכנו לכיכר קטלוניה משם יוצאים האוטובוסים לשדה התעופה.



אני נשארתי בברצלונה יום נוסף עם קרובת משפחה שבדיוק הגיעה, וכך גיליתי עוד בית קפה מקסים ברובע הגותי (האיש יזכה להכירו בביקור הבא בברצלונה) שבו יש אחלה קפוצ'ינו (בניגוד למקומות אחרים כמו מקום מגורי למשל...), וגם גיליתי עוד כמה אתרים מעניינים שטרם הכרתי.



שירה – תודה על סופ"ש מקסים!!
איפה בפעם הבאה?

*** כאן המקום להודות גם לא', א' וגם לא' (באמת שמדובר ב-3 אנשים שונים!).
אני ברת מזל על שיש לי חברים כמוכם שנותנים הרגשה טובה ומעלים חיוך על שפתי!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה